dilluns, 17 de novembre del 2025

Vint motius per anar a veure "L'amor venia amb taxi", de La Cubana

 



Finalment, he pogut gaudir de "L'amor venia amb taxi", de la companyia teatral La Cubana. I com l'he gaudit! I sense res més a explicar, aquí van els meus vint motius per anar a veure aquesta obra:

-si us agrada el teatre.

-si us agrada el teatre musical.

-si us agrada el teatre amateur.

-si us agrada la música en directe.

-si us agrada la història.

-si us agrada l'estètica dels anys 50.

-si teniu curiositat per saber quin teatre hi havia l'any 1959 a Barcelona ciutat.

-si voleu conèixer tradicions catalanes.

-si voleu participar de l'espectacle, com és habitual en La Cubana.

-si us agrada el vestuari teatral.

-per gaudir dels decorats (que, per a mi, també són un gran homenatge als teatres i artesans de tot Catalunya).

-pel seu acolorit fulletó-pòster.

-si voleu entrar en un teatre preciós com és el Romea.

-si voleu riure més fort del què és socialment acceptable.

-si voleu aplaudir tota l'estona.

-si voleu berenar mentre veieu un obra de teatre.

-si voleu enviar el vostre marit una mica a la merda.

-si voleu sortir cantant del teatre.

-si sou antifeixistes.

-perquè La Cubana enguany ha celebrat 45 anys d'existència i això bé es mereix que els hi continuem donant suport.


Amb amor cec, cabrablog... 💛


diumenge, 9 de novembre del 2025

Els i les historiadors de l'Art us podem assessorar!




 
Avui m'han demanat assessorament per un tatuatge. I no sabeu la il·lusió que m'ha arribat a fer! Perquè sí: els i les historiadors de l'Art us podem assessorar i, a més, de manera molt professional! 

Els i les historiadors de l'Art no busquem aleatòriament als cercadors i no generem imatges en "webs artificials" que no tenen ni solta ni volta, de manera ràpida. Els i les històriadors de l'Art treballem amb dues fonts principals: en catàlegs iconogràfics de prestigi i, sobretot, amb la font més important: en la nostra pròpia base de dades realitzada durant anys, mentre visitem museus d'arreu del món sense parar i, alhora, interconnectem coneixements i dades que hem anat investigant durant anys.

El tatuador en qüestió havia de realitzar els quatre elements: aigua, aire, foc i terra. Buscava un estil clàssic i tenia especials problemes per trobar una imatge que representés l'aire.

Per començar, dir-vos que en el món grecoromà o neoclàssic, les imatges d'aquests quatre elements (= al·legories) es representaven normalment de la següent forma:

-Aigua: un ésser amb una gerra o una font.
-Aire: un ésser alat.
-Foc: un ésser amb el cabell en foc o directament el déu del foc.
-Terra: un querubí portant una cornucòpia, és a dir, un petit angelet portant una cistella de fruits que representen això, els béns que dóna la terra o el què és el mateix, l'abundància.


Primer, de seguida he pensat amb Botticelli i els seus Zèfir i Aura del Naixement de Venus (de les Galleria Uffizi) però després he pensat que potser era massa complicat de tatuar (que tenia massa context i massa color al voltant). I anant cap a un altre extrem totalment oposat he pensat en Arcimboldo, que també va representar els quatre elements, però té un estil molt particular i hauria d'agradar molt.

Buscant en diferents fonts, al final he optat per proposar quatre escultures. Sabríeu dir quines?