dilluns, 16 de febrer del 2009

"Al·lèrgies" del segle XXI...


Em fa feredat veure un pòster d'aquest hivern de recomanacions per combatre la grip, de la Generalitat... Els consells resen una cosa però la imatge que l'il·lustra en diu una altra. La vinyeta m'explica que vivim en una societat encara masclista i de marcats estereotips. O potser sóc jo que tinc la mentalitat masclista, estereotipada i plena de prejudicis! El dibuix en qüestió és el que acompanya aquesta entrada. No sé si heu vist el cartell al qual faig referència però jo ja no vaig poder llegir-ne els consells. Em vaig quedar atrapada en la silueta "rexonxa" de la mare, d'uns 50 llargs anys, cuidant al seu fill adult malaltó. Sens dubte, em provocar una al·lèrgia quan el vaig veure; no puc dormir des de llavors. No es veuen, però segur que la mare porta unes pantufles d'estar per casa. I el fill -amb les seves patilles-, en el seu DNI, posa que va néixer l'any 1965. Els dissenyadors que treballen per la Gene encara no s'han posat al dia. Per ells, les mares encara no treballen ni porten texans o botes. Els metges són homes i les dones, sempre infermeres. Els pares, mascles, no cuiden els seus fills, ho fan només les seves mares, que sempre es troben bé i no es posen mai malaltes. No sóc hipocondríaca, però aquest tema m'està fent agafar febre...