diumenge, 12 de juliol de 2009

Concerts musicals: la segona indústria que no està en crisi



D'ençà unes setmanes, Barcelona és una olla a pressió de grans concerts: AC&DC, U2, Pet Shop Boys, Metallica, Madonna, Moby i tots els que vindran: Depeche Mode, Coldplay, etc. La crisi no existeix ni per a tots els que hi acudim ni per les empreses que treballen organitzant els concerts.

Els primers, perquè, amb els ulls clucs, paguem el preu que sigui per assistir-hi i els segons, perquè no tenen pèrdues amb tots els fans que, fins i tot, ens quedem sense entrades. Semblaria, aparentment, que en el món de la indústria musical no s'ha notat la crisi. Però tenim indicis que així ho corroboren: grans grups dels 80 i dels 90, ja retirats (Spandau Ballet, Status Quo, Deep Purple, Grrenday, Offspring) o velles glòries (Leonard Cohen, Elton John, Raphael) tornen a pujar als escenaris després d'anys sense fer-ho, malgrat haver-hi tensions entre el propi grup: les factures no perdonen i s'han d'eixugar d'alguna manera, encara que sigui empassant-se l'orgull i resorgint de les cendres per fer calaix per a la jubilació. Heu sumat mai tot el què us heu gastat, al llarg de la vostra vida, en entrades a concerts?