dimarts, 7 d’octubre del 2008

Cultura: Reinterpretant els angelets de Rafael


He perdut el compte de les vegades que m’hauré mirat aquest quadre i, com no, els arxireproduits angelets de la base.

Però mai fins ara m’havia percatat del semblant aparentment malaltís de l’àngel de la nostra dreta, del petit.

Mostra un cabell prim, esclarissat i mancat de color que comença força enrere del cap; unes celles pràcticament inexistents; unes parpelles ennegrides i unes bosses sota els ulls impròpies de l’edat infantil representada. Tot i formar part d’una escena compartida amb una Madonna, la seva mirada és trista i perduda. Malgrat el to rosat de les galtes, i de tenir un aspecte "molsut", a primera vista, la comissura dels llavis està cap avall i els dos angelets tenen una expressió com d’avorrits, d’estar esperant alguna cosa. Els dits tenen unes quasi inapreciables pinzellades de pintura vermella, a mode de petites ferides. No sé si el que estan esperant és a la mort. Es pensa que el quadre va ser pintat per decorar la tomba del Papa Juli II. Em fixo també que el quadre ens mostra dos arrepentiments de l’artista: a colze i als dits de la seva mà esquerra. Hauré d’investigar si a més d’una sexualitat indefinida, aquests àngels envellien i morien amb aparença de nens.




Creative Commons License
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons.

2 comentaris:

joan ha dit...

no sé si el problema el tinc jo, però la darrera paraula de cada linia em surt tallada, he probat fer varies opcions, però no hi ha manera de poder-ho veure tot

Eva Jove ha dit...

Joan, certament, és un problema d'aquesta entrada en concret, del meu blog. He fet varis canvis i provades diverses coses però continua apareixent malament. Gràcies per l'avís (tot i que no ho puc solucionar). Si fós algú altre, -que tu ja saps, jeje-, ara entraria al teu blog i et deixaria verd. A més, esborarria el teu comentari i faria veure que tot és perfecte, jajaja!! Et faré arribar el text complet per una altra via.