divendres, 31 d’octubre del 2008

Tradicions que es perden


Sóc de la generació que feia labors a "parvulitus". Amb aqesta edat no sabia si m'agradava o no però aviat vaig veure que no li veia cap utilitat. A més, hi havia una companya dolenta que es ficava les agulles de cosir per la primera pell de la mà i em feia molta angúnia. Malgrat tot, però, em sap greu que es perdin tradicions com la malla, una labor residual, en extinció, que la meva mare feia quan era petita i que fa poc va reemprendre, després de 50 anys. Amb aquesta tècnica, per exemple, es feien els finíssims guants que el públic femeni emprava per assistir a missa. Solien ser negres i blancs per fer la primera comunió.

6 comentaris:

Auxili ha dit...

No solament la teva mare recupera aquesta apassionant labor. Fa més de 10 anys que n'ensenyo al Casal de St. Vicenç de Torelló. T'agraeixo que en facis una ressenya al teu blog, ja que és molt difícil contactar amb persones que comparteixin aquesta afició.

Eva Jove ha dit...

Benvolguda Auxili,

Admiro la teva labor, mai millor dit. Si vols que et publiqui alguna obra teva, me la pots enviar al correu: cabrablog@gmail.com.
Molt agraïda pel teu comentari i espero que gràcies a la teva tasca i a les teves pupil·les la malla no es perdi ni tampoc es vegi absorvida per la també tant admirable punta al coixí, tant en voga des de fa uns anys.
Fins aviat i espero que continuiïs llegint el meu blog.

Auxili ha dit...

Hola Eva! Si voleu disfrutar de la malla, la Maria Padrós fa una exposició a Tona els dies 21-22-28 de febrer i 1 de març, de 12 a 14,30h. i de 17 a 20h. a Can Sebastià, al carrer Major, 12. Hi disfrutareu molt. Si la veus ja em faràs un comentari.
Fins la pròxima.

Eva Jove ha dit...

Hola Auxili,

Coneixes el Museu Marès de la Punta d'Arenys de Mar? Et passo un enllaç per si resulta del teu interès: http://www.arenysdemar.org/cultura/museu_mares.html
Fins aviat!

joan ha dit...

La meva dona és cubana, té pocs amics/amigues, li costa relaionar-se, prefereix pintar i fer labor, no sabia fer cap de les dos, i en poc temps ha aprés..... mentrestant jo faig esport, ella fa feiens que li semblen bé!.

Eva Jove ha dit...

És bo ocupar el temps de lleure amb activitats estimulants.